אגרון
|
 |
הפרדוקס של "הנעורים הדיגיטליים", או "הנעורים המתמשכים", מתייחס לתופעה שבני הנעורים יודעים הרבה יותר מהוריהם על החידושים הטכנולוגיים ושולטים טוב יותר מהם במיומנויות השימוש בהם, אולם השתלבותם בעולם הממשי מתמשכת אל תוך העשור השלישי של חייהם. תופעת הנעורים המתמשכים אופיינית לתרבות המערבית המודרנית, ומתעצמת בעִתות של משברים כלכליים. מאמר מעניין של ד"ר יעקב הכט.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
ממצאי הסקר מעלים תמונה מורכבת לגבי אופי התנהלותם של הילדים והנוער ברשת הפייסבוק. נראה כי הכוחות החברתיים במציאות הפיזית מקבלים גוון נוסף במרחב הווירטואלי. מידע זה מאפשר למערך החינוכי היכרות מעמיקה יותר עם תרבות הילדים והנוער ברשת החברתית, השלכותיה ויישומיה, לשם יצירת שיח בנושא זה עם התלמידים. מאמר של ד"ד מירן בוניאל ניסים וד"ר מיכל דולב כהן משנת 2012.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
 |
אנתוני דייוויד יצא בספרו "אותך אני מחפש לפצח את דמותו של האיש. לגורו של תרבות חברות הסטאר-אפ בישראל. יוסי ורדי מייצג את סיפור ההצלחה של ההיי-טק הישראלי. עם זאת, המתכון שלו רחוק מלהיות אידיאלי לתעשייה כולה. ורדי מתעניין בחברות רזות וזריזות, שיאספו תוך זמן קצר מיליוני משתמשים רק כדי שיוכל למכור אותן הלאה, לכל המרבה במחיר. סקירת ביקורת על הספר מאת ד"ר יובל דרור.
המשך... |
> יזמים, אנשי עסקים ואנשי היי-טק
|
 |
למרות השיח האינטנסיבי בדבר הזכות לפרטיות ברשת הולכת ומתהווה נורמה המרחיבה את טווח החשיפה של גולשים בכל הגילים, זאת עוד לפני הדיון בזכות לחשיפה. עדות לכך היא העלייה המשמעותית במספר הגולשים ברשתות החברתיות, שהחשיפה היא התנאי העיקרי להצטרפות אליהן. גם המשמעויות הסותרות של מושגים מסוימים, שבהם דן המאמר, והמאבקים על הזכויות ברשת לא מנעו את פריחתן של הרשתות החברתיות.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
הופעתה של רשת האינטרנט בתרבות חוללה בתוך שנים מעטות רצף של תמורות בניסיון האנושי והגדירה מחדש מושגים מסורתיים של תפיסה, תודעה, פיזיולוגיה, רגש ומשמעות: הזמן מתכווץ, המרחב מתפשט ומתגמש; גבולות הגוף מסומנים מחדש, האני מתפלש בהמוניות המדיום ומתבצר בפולחן הביטוי ברשת החברתית ובבלוגים. האם החדש הוא באמת מן האפשר? איזה מבנה של משמעות עשוי לצמוח בתנאיו של המדיום החדש?
המשך... |
> ספרים חדשים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|