אגרון
|
 |
ערין שחברי נאלצה להתמודד עם סוג אחר של דעות קדומות: שחברי, 28, ערבייה מנצרת, למדה פסיכולוגיה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב. כשאמה שמעה ברדיו שבג"ץ קיבל את העתירה שהגיש מרכז מוסאוא וחייב את ערוץ 2 להעסיק קבוצות מיעוט, דחקה בבתה לשלוח קורות חיים. "התזמון היה מצוין", מספרת שחברי. "אודי ליאון, מנהל תוכניות מועדפות וגיוון חברתי ותרבותי בזכיינית קשת, חיפש מישהו מהאוכלוסיה הערבית.
המשך... |
> אנשים פשוטים > סיפורי התמודדות
|
 |
הם עובדים קשה ומרוויחים לא רע, אבל לא מצליחים להגיע לדירה, קורסים תחת יוקר המחיה ולא חוסכים אפילו שקל. אז למה אנשי מעמד הביניים הערבי נשארו מחוץ למחאה הזאת? תמונת מצב של מעמד שלם שכבר מרגיש שהוא הפסיד במאבק הזה. מעמד הביניים הזה קיים גם במגזר הערבי. יותר מ־200 אלף ערבים אזרחי ישראל משתייכים אליו, לפי הגדרות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אבל הוא לא מזהה את עצמו ככזה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
 |
מחקר חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביע על ירידה ברורה ברמת הפריון של נשים חרדיות לאורך העשור הקודם: מכ-7.6 לידות לאשה בממוצע לכ-6.5 לידות - ירידה של כ-15%. לעומת זאת, באומדן רב שנתי המתייחס לנשים בישראל לפי רמתן הדתית, נמצאה עלייה מובהקת מ-1979 ואילך בפריון של נשים המגדירות עצמן חילוניות וכן של מי שמגדירות את עצמן דתיות.
המשך... |
> אנשים פשוטים > החברה החרדית
|
 |
הממצא העיקרי שעולה מהנתונים שהוצגו בפורום קיסריה הוא שכ-40% מהצעירים הערבים בישראל היו בלתי פעילים בשוק העבודה וההשכלה גם יחד. ממצא חשוב במיוחד נוגע לצעירים ערבים שנשרו מבית הספר בגיל צעיר יחסית, והם אלו שסובלים מאבטלה בשיעור גבוה מצעירים שמסיימים את מערכות החינוך. העדר ההשכלה סוגר בפניהם מקומות תעסוקה רבים,וברמות השכלה שכאלה עובדים זרים נותנים מענה לצרכי המעסיקים.
המשך... |
> אנשים פשוטים > מגזר ערבי
|
 |
המחקר הנוכחי בחן שני היבטים של דפוסי הנישואין של נשים מוסלמיות במרכז וצפון מדינת ישראל: הגורמים לדחיית הנישואין ולהישארות תמידית ברווקות , והגורמים לאינדוגאמיה/אקסוגאמיה בנישואין תוך הבחנה בין נישואין עם גבר מאותה חמולה, לבין נישואין עם גבר מאותו יישוב מגורים -חמולה אחרת או עם גבר מיישוב מגורים אחר. הממצאים העיקריים של המחקר הנוכחי מפורטים בתקציר עבודת הדוקטורט באוניברסיטה העברית.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|