 |
בית-הספר בנוי כמרחב בתוכו פועלות קבוצות שונות (הכתה, צוותי המורים, התלמידים, ההורים, המנהל, צוותים מקצועיים, משרד החינוך ועוד). קבוצות אלו מקיימות ביניהן יחסי גומלין שונים - חלקם גלויים וחלקם סמויים; אלו מהווים את הסביבה והיחסים המרכיבים אותה בתוכה גדל הפרט, וממנה הוא אמור לרכוש ולפתח ידע ושליטה בעולם, התנהגות חברתית, מבני אישיות פנימיים ומיומנויות שונות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
לצאת מהקווים' ספרו החדש של הסופר קן רובינסון, מומחה בעל שם בינלאומי בתחום פיתוח היצירתיות, החדשנות ומשאבי אנוש. שלושה נושאי יסוד עוברים בספר כל אורכו. הראשון, הידיעה שאנו חיים בעידן של מהפכה. השני, אם ברצוננו לשרוד ולהצליח עלינו לשנות את דעתנו על היכולות שלנו ולנצל אותם בדרך שתביא לנו הצלחה וביטחון. השלישי, כדי לעשות זאת עלינו לשנות מהיסוד את מערכת החינוך המקבעת ומסרסת אותנו מגיל צעיר.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
כשבית הספר "אלפא" הוקם לפני 40 שנה בטורונטו, הוא היה יוצא דופן בנוף העולמי: זה היה בית הספר הראשון שבו אין שיעורי בית, מבחנים וציונים, קבוצות הגיל היו מעורבות, וההורים היו גם המורים. כעת, חוזרים אנשי בית הספר, שעדיין עומד על תילו, לבוגריו הראשונים, כדי לראות האם הצמיח אנשים טובים יותר לעולם ההולך ומשתנה כל הזמן. כתבה מעניינת של נטעלי גבירץ.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
המתנות הגדולות ביותר שילד יכול לקבל הן פתיחות ורוחב מחשבה, נדיבות לב, וניצוץ של יצירתיות. הפעילויות הכלולות בספר זה הן שיעורי חיים פשוטים ומעוררי מחשבה המבוססים על עקרונות אוניברסאליים.אפשר ללמוד כל אחד מהם עם הילד בתוך פחות מעשר דקות; כולם קלים להכנה ולהבנה; בכולם נעשה שימוש בחפצים המצויים בכל בית והם תומכים בכל אחת מההשקפות הדתיות או הרוחניות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
עזיבת בני נוער את מערכת החינוך לפני סיום לימודיהם הפורמאליים נעשית לפעמים מרצון, בשל צורך לצאת לעבודה ולעזור בפרנסת המשפחה, אך על פי רוב היא נעשית מחוסר בררה, בגלל דחיקת המערכת את התלמיד אל מחוץ לגדר. בכל מקרה, עזיבה זו יוצרת מצב שבו קיימות בארץ שתי קבוצות של בני נוער: קבוצה אחת, הכוללת את הלומדים המנצלים את "התפריט" שהמדינה הכינה עבורם ומציעה להם; וקבוצה שנייה....
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
השימוש באמנות מאפשר להיכנס לעומקם של דברים", אומרת דניאל נתלי קינד, יוזמת מדברים אמנות וגרעין "אנ"ת . "(אמנות נותנת תרומה), ולכן ילדים מגיבים לזה, וגם מבוגרים מגיבים לזה".לפני כעשר שנים, כשהיתה תלמידה לפני גיוס, החלה קינד בצעדים הראשונים של המיזם החינוכי. היום מהווה גרעין אנ"ת קהילה המורכבת מקבוצות אמנים שמשקיעים עצמם בשיח שבין יצירה אמנותית וחינוך.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
התוצאות של המחקר,הנסקר בכתבה,מחזקות את המסקנה שהבדלים בין המינים ביכולת המילולית הם אלו שמשפיעים על ההבדלים בין המינים בחישובים האריתמטיים, ומעניקים לבנות יתרון בחישובים הללו. כלומר, ההבדלים הביולוגיים בין המינים קיימים, אבל לא בגלל יכולות קוגנטיביות הקשורות לעיבוד מספרים. אחת הסיבות האפשריות לחפיפה בין היכולות המילוליות לחישובים האריתמטיים היא ששניהם משתמשים באותן מקורות .
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|