אגרון
|
 |
כמורה בתיכון הוא עשה יד אחת עם התלמידים נגד המנהלים: במקום ללמד לפי הספר, הוא הזמין אותם להמחיז מתכונים מספרי בישול והציע להם לתת ציונים לעצמם. פרנק מק'קורט, מחבר "האפר של אנג'לה", זוכר היטב את הסימנים הכחולים מהמקלות בבית הספר באירלנד. עכשיו הוא תוקף את מערכת החינוך האמריקאית ברב המכר "המורה", שיצא לאור לאחרונה בישראל. מק'קורט עצמו מעולם לא למד בתיכון.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
החברה הישראלית היא חברה רב-תרבותית, המכילה בתוכה מגוון רחב של תרבויות, זהויות וסגנונות חיים שונים. תפקידנו הוא ליצור עבור הילדים סביבה רב-תרבותית. סביבה מודעת ורגישה לסטריאוטיפים ודעות קדומות אשר תביא לידי ביטוי את כל הזהויות וסגנונות החיים השונים של הילדים בסביבתם החברתית, בגן ושל ילדים בחברה הישראלית. המאמר מסביר בצורה מעניינת את חשיבות פיתוח סביבת חינוכית רב-תרבותית.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
פיתוח קורסים בנושא אינטליגנציה רגשית משמעו התמקדות בתהליך ולא בתוכן. תכנית הלמידה הקסומה (המתוארת בספר) מספקת גישה לאינטליגנציה רגשית בכל נושא שמועבר במערכת החינוך בבתי-הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. אבני היסוד העיקריות שלה: "המה"- מה יילמד בכל אחת מרמות הלמידה, מה תהיה החוויה בכתה; ה"היכן" וה-"מתי"- היכן, במסגרת רמות הלמידה. פיתוח למידה רגשית בכיתה כרוך בעשייה של דברים בצורה שונה על ידי המורה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
התיאוריה של קישוריות אנושית בחינוך מתוקשב שפותחה על ידי החוקר הקנדי George Siemens זוכה לאחרונה להתעניינות רבה . הלומדים כיום חשופים לכמויות עצומות של מידע (המידע מכפיל את עצמו כל 18 חודשים כיום) והתיאוריות הפדגוגיות הקיימות לא נותנות מענה לבעיה זו. לכן, יש חשיבות רבה ליצירת הקשרים המסתעפים בין הלומדים לבין עצמם.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מבחר מקורות המידע שליקט קובי קאולי, התרפיסיט, באתר הם מקור לא אכזב של מרכז מידע מקצועי בתחום תרפיה בהבעה ויצירה ( תרפיה באמנות, תרפיה במוסיקה, פסיכודרמה, דרמה תרפיה, תרפיה בתנועה, ביבליותרפיה). התרפיה משתמשת באמנויות כדי לחשוף ולהבין תהליכים נפשיים ומספקת סביבה מוגנת בה יכול חומר מודחק ולא מודע לעלות על פני השטח.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
ספר ראשון בעברית המציג את שיטת סוזוקי ויישומה בהקשרים תרבותיים שונים. השיטה היא פרי רוחו ורעיונותיו של המחנך היפני שיניצ'י סוזוקי, שהאמין כי טיפוח האהבה לאמנות וליופי הם יסוד חיוני בחינוכו של כל אדם. הוא האמין שכל ילד יכול לחוות וליצור בתחומי תרבות שונים ומוסיקה בפרט, כאשר היא מוקנית לו כ"שפת אם". על יסוד הכרה זו פיתח סוזוקי שיטת הוראה ייחודית המאפשרת לכל ילד לזכות בחינוך מוסיקלי ולטפח את הפוטנציאל האמנותי שבו.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|