אגרון
|
 |
גורמים רבים הוצעו בעבר על מנת להסביר מה מביא לתופעה של דחייה חברתית בגילאי בית הספר, אולם הממצאים במחקר אינם חד משמעיים. במאמר זה מוצע מודל על פיו דחייה חברתית היא תוצאה של קושי בהתאמה לנורמות הכיתה, הנגרם בשל התפתחות לא תקינה של העצמי. המחברת מתארת ומדגימה בעזרת תיאורי מקרה את הקונפליקטים עמם הילד צריך להתמודד בגיל החביון. היא מסבירה את מקומם המרכזי של הנורמות החברתיות בגיל זה, ואת תפקידן ההתפתחותי כגורם המסייע לתהליך ההיפרדות והגיבוש העצמי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
.JPG) |
ילדים הסובלים מקשיים חברתיים יש להפנות לטיפול ורצוי בשלבים מוקדמים, לפני שהילד מתקבע בתפקיד "השעיר לעזאזל" בחברה, לפני שהוא סופג את המתחים החברתיים של כל ילדי הכיתה ולפני שמצטבר אוסף חוויות קשות, העלולות ליצור נזק הן בהווה והן בעתיד, בכל תחומי התפקוד והדימוי העצמי של הילדים.יש לראות בקשיים החברתיים של הילדים סימפטום המעיד על קושי עמוק יותר בתחום הרגשי שיש לטפל בו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מטרת העל של ההורה היא לעזור לילד להתגבר על קשייו. גם הצלחותיו של הצוות החינוכי תלויות בהצלחותיו של הילד. לשם כך יש צורך בהקשבה הדדית. אין פה בעצם "מלחמת זה בזה", אלא שילוב כוחות במטרה משותפת - עזרה לילד.שיבוצם של הילדים במסגרות חינוכיות חוץ ביתיות מזמנת להורים התמודדות עם גורם נוסף, שמטפל, דואג, מחנך ולעיתים אף מאכיל את ילדיהם.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם ניהול בלוג בנושא קשיים חברתיים של מתבגרים כגון: אי-שייכות, בדידות, קושי ליזום מפגש חברתי, חוסר בטחון ביחסים בין-אישיים מקילה על הקושי הרגשי-חברתי של הכותבים, מגבירה את ההתנהגויות החברתיות שלהם, ומעלה את הדימוי-העצמי שלהם, בהשוואה לכותבי יומן אישי במחשב בנושא אותם קשיים חברתיים , ומנבדקי קבוצת ביקורת. המאמר נכתב ע"י ד"ר מירן בוניאל-נסים ופרופסור עזי ברק.
המשך... |
> אנשים פשוטים > בני נוער וצעירים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|