אגרון
|
 |
"
הבעיה מתחילה כשאנשים, שאינם מבחינים בהבדל בין הקשרים החלשים לקשרים החזקים שלהם, מנהלים את חייהם החברתיים מעל דפי הפייסבוק, ומזניחים את הקשרים החזקים שלהם. לביצור התהליך ההרסני זה מקדישה חברת פייסבוק את מיטב המוחות, שהרי תפקידה המסחרי של הפלטפורמה הוא לגרום לנו להעביר את מרב הזמן בתוכה. לשם כך היא מנסה לשחק ברגשותינו, למכור לנו את האשליה שפייסבוק הוא הזירה המרכזית"..
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
ב"גרדיאן" הקדישו לא מעט עמודים לסוגיית הרעש הדיגיטלי. בין השאר ציטטו שם את ג'ודי וייצמן, פרופסור לסוציולוגיה בלונדון סקול אוף אקונומיקס, שכותבת ספר על "דלות הזמן". לטענתה, הטכנולוגיה יכולה מצד אחד לחסוך לנו זמן ולהעמיק את הקשרים שלנו זה עם זה, ומצד אחר היא העלתה את הציפייה שנעבוד יותר גם מחוץ למשרד.לדוגמה, נסיעה ברכבת שהייתה בעבר זמן מת, מוקדשת כיום לאימיילים ועבודה..
המשך... |
> הרהורים ומחשבות
|
 |
ממצאי הסקר מעלים תמונה מורכבת לגבי אופי התנהלותם של הילדים והנוער ברשת הפייסבוק. נראה כי הכוחות החברתיים במציאות הפיזית מקבלים גוון נוסף במרחב הווירטואלי. מידע זה מאפשר למערך החינוכי היכרות מעמיקה יותר עם תרבות הילדים והנוער ברשת החברתית, השלכותיה ויישומיה, לשם יצירת שיח בנושא זה עם התלמידים. מאמר של ד"ד מירן בוניאל ניסים וד"ר מיכל דולב כהן משנת 2012.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
כיצד רואים הפסיכולוגים הקליניים את עניין "הלייק" בפייסבוק והצרכים הנרקסיסטיים של המטופלים שעד עידן הפייסבוק היו מודחקים בדרך כלל. יוצרי הפייסבוק קלטו את הרעב של כולנו לעיניים מתפעלות ולתחושת ניראות, אך לא בטוח שתארו לעצמם שביוצרם את ה"לייק" יחדדו עוד יותר את נדנדת הערך העצמי של דור שלם. נשאלת השאלה האם תרבות ה"לייק" שנוצרת תחת אפנו רק מעמיקה באופן פרדוקסלי את הרע הנרקסיסטי
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
גל המחאות העלה מחדש היבטים נוספים, כמו היצרכנות הנובעת מהריאקציה לסגנון החיים ה"היפר-צרכני" (Hyper-Consumption). היבט נוסף של היצרכנות המוּנעת על ידי הצרכנים, קשור ל"כלכלת הכוונה". היצרכנות זו מעצבת את אופיים ואת צורתם של המוצרים הנדרשים על ידי הצרכנים על סמך מידע שנצבר באמצעות הרשתות החברתיות, בעוד התאגידים, שאינם שוב בעלי המונופול על המידע, נאלצים להיענות לביקושים המיוחדים.
המשך... |
> הרהורים ומחשבות
|
 |
פורסם מחקרם של ד"ר יובל דרור וסער גרשון (המכללה למינהל) ובשיתוף גוגל בנושא: הישראלים בעידן הדיגיטלי 2012. המחקר התבסס על הסקר, שבוצע בסוף חודש ינואר 2012, הקיף כ-1,200 נשאלים ובדק אוכלוסיות מיוחדות: ילדים (גילאי 12-14), בני נוער (גילאי 15-17), חרדים, ערבים ועולים חדשים. הוא נחשב לאחד הסקרים המקיפים והמעמיקים ביותר שנערכו עד כה בישראל.
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
 |
בעקבות עיון בד"וח החדש של חברת המחקר PEW מחודש יוני 2012 נתגלו כמה דברים מעניינים, נשים מעדכנות בממוצע 21 פוסטים/סטאטוסים לחודש בפייסבוק ואילו גברים רק 6 סטטוסים לחודש בממוצע. המשמעויות הן ברורות: הפייסבוק מבחינה מגדרית מהווה זירה שבה נשים יכולות לבטא יותר את עצמן בטבעיות וטוב שכך. קלות ומהירות ההפצה והתגובה, השיתוף, הפרסום הנרחב יותר לקהילות בפייסבוק ,
המשך... |
> אנשים פשוטים > אנשים , מחשבים ואינטרנט
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|