אגרון
|
 |
בעוד שפרויד האמין כי המודעות מורכבת משאריות מחוממות שגורדו מהסיר המנטלי לאחר שהתכנים הקונפליקטואליים אוחסנו במקום קריר (הלא הוא הלא-מודע), טענתו של פרופסור דונל סטרן היא שהמודעות אינה תוצאה פסיבית, אינה שארית של מה שעבר הדחקה, אלא יצירה, הישג הדורש מאתנו השקעת מאמץ. ללא תשומת לב וללא השקעה, החוויות הבלתי-מנוסחות נותרות כפי שהן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
 |
מדוע מערכות יחסים מגיעות למבוי סתום? איך נחלצים ממצב של חולשה והופכים אותו לאנרגיה ולבריאות? וכיצד ניתן לנתב כישרונות להצלחה מקצועית ולצמיחה אישית? התשובה לכל אלה היא אחת: מודעות.בספר המסכם שנים רבות של עבודה כרופא וכיועץ רוחני, צ'ופרה מציג בפנינו כלים להתמודדות רוחנית עם אתגרי החיים בארבעה תחומים: מערכות יחסים, בריאות, הצלחה וצמיחה אישית.
המשך... |
> ספרים חדשים
|
 |
חוקרים מהאוניברסיטה העברית מדווחים השבוע כי מצאו שהלא מודע במוח האנושי מסוגל לבצע פעולות הדורשות מחשבה סדרתית, לרבות הבנת הנקרא ופתרון בעיות בחשבון. הממצאים סותרים תיאוריות מדעיות קיימות, לפיהן נדרשת מודעות לביצוע פעולות מסוג זה, ופותחים צוהר למחקרים עתידיים שיאפשרו שימוש בכוחו של הלא מודע לגילוי מידע החבוי בו. דיווח של דן אבן בעיתון "הארץ".
המשך... |
> מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
|
 |
ביירון קייטי פיתחה את שיטת "העבודה" ב-1986 אחרי שהייתה שקועה בדיכאון עמוק. היא הבינה שהמקור לדיכאון ממנו סבלה, הוא ההתעסקות ב" מה צריך להיות". תמצית עבודתה של ביירון קייטי היא ההכרה בכך שהגורם להרגשה רעה, לחוסר שביעות רצון מחיינו ולפחד מהמציאות, הם האמונות שלנו על העולם שסביבנו. במקום לנסות לשנות את העולם כך שיתאים למחשבות ולאמונות שלנו, אנחנו צריכים לחקור את המחשבות עצמן.
המשך... |
> הרהורים ומחשבות
|
 |
מחקר: יכולתם של ילדים בני שמונה ללמוד מטעויות נופלת בהרבה מזו של ילדים בני 12. החדשות הטובות הן, שאחרי גיל 12 יש תועלת גם בנזיפות. יכולתו של ילד ללמוד מטעויות מוגבלת. זו מתפתחת רק מסביבות גיל 12, על פי המחקר, שנעשה באוניברסיטת ליידן ההולנדית.ילדים בני שמונה לומדים בעיקר בעזרת משוב חיובי (נוסח "כל הכבוד" ), המוכר כל כך להורים של השנים האחרונות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|