> אנשים וארגונים
|
 |
מחקר בנושא שיחות קשות. החוקרים מצאו כי בשיחה קשה, או טעונה, מתקיימות למעשה מספר שיחות מקבילות שלרוב איננו מודעים אליהן. היעדר המודעות למתרחש בשיחה טעונה פוגע ביכולת השליטה שלנו ומעלה חשש מפני כניסה למפגש העלול להיות טעון. הבנת המימדים השונים המתקיימים במפגש טעון מאפשרת לנו להתנהל עם אומץ וביטחון, לצד צניעות וענווה, וכך להעצים את אפקטיביות השיחה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
תופעת הקארושי - מוות כתוצאה מעבודת יתר - נפוצה מאד ביפן. לא שזה מפתיע: העובד היפני משקיע עשרות שעות נוספות ללא תמורה ויציאה ליום חופש נחשבת להתנהגות לא מקובלת. העובד היפני הממוצע לא משאיר עבודה חצי גמורה והולך הביתה. מאחר ולחברות יפניות רבות אין הסכם להעסקת שעות נוספות, ואילו באלו שיש מונע החוק מהמעביד לשלם על יותר מעשר השעות הנוספות המותרות בשבוע, נוצר מצב בו יעדיף העובד להשקיע שעות נוספות בחינם מאשר ללכת הביתה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
שיטת חבר מביא חבר היא השיטה הטובה ביותר לגיוס אנשים. חגית לקר חושבת אחרת . לפעמים שיטת החבר מביא חבר, מייצרת חבורות בעלות רקע דומה, מקבעת דפוסי חשיבה ומנציחה פרדיגמות ודרכי פתרון בעיות. כל אלה באים על חשבון השונות, המגוון, האחרות, אשר פותחות פתח ליצירתיות ולנוכחותן של נקודות מבט שונות בתהליך הפיתוח והייצור. ה"קליקה" שנוצרת במקום עבודה, יכולה להשפיע גם על תהליכי הניהול.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
הטענה המרכזית במאמר היא, שבארגון קיים קונפליקט ערכי מובנה בין החתירה של הארגון למקסימיזציה של התועלת לבין הצורך של אנשים המרכיבים את הארגון גם בפעילות בעלת משמעות לא תכליתית. תקציר של מאמר המבוסס על עבודת מחקר תיאורטית לתואר שלישי בחוג לפילוסופיה אוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' עודד בלבן (החוג לפילוסופיה) ופרופ' אילן משולם (בית הספר לניהול).
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
פרופ' רוג'ר מרטין, דיקאן בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת טורונטו, מסביר מה מבדיל בין מנהיג עסקי מצליח למנהל מצליח פחות מה משותף למייקל דל, ג'ק וולש מג'נרל אלקטריק, מג וויטמן מאי-ביי ואיי.ג'י לאפלי מפרוקטר אנד גמבל? כולם שוחחו ארוכות עם פרופ' רוג'ר מרטין, דיקאן בית הספר רוטמן למינהל עסקים באוניברסיטת טורונטו הקנדית, בניסיון להבין מה הופך אדם למנהל מצליח.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
ניתן להיענות למורכבותו ההולכת וגוברת של המשבר הגלובלי רק בעזרת פיתוח משמעותי של האינטליגנציה הקולקטיבית האנושית בכל רמותיה. באינטליגנציה קולקטיבית הדיאלוגית משהה קבוצה של משתתפים (קבועים או זמניים) את המודלים והמוסכמות המנטאליים שלהם ומשקיעים עצמם בדיאלוג ששם למטרה את הצמחת השלם הגדול מסך חלקיו. בארגון חייבים לשדרג את האינטליגנציה הקולקטיבית הארגונית.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
מחקר חדש גילה כי עובדים שקיבלו אחריות עצמית על סדר ביצוע המשימות ומשך הזמן המוקדש להן, היו יעילים יותר ועייפים פחות . מניתוח הממצאים עולה כי לאחר שעתיים של עבודה, משתתפים שהייתה להם שליטה על סדר המטלות שביצעו, על משכן ועל היכולת לעבור בין מטלות דיווחו על פחות עייפות מאשר משתתפים שלא היתה להם שליטה על האופן שבו ביצעו את עבודתם.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|