> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
ד"ר רועי כהן קדוש מאוניברסיטת אוקספורד, חוקר, בין השאר, קוגניציה מספרית ואת הרכישה של הבנה מספרית, פונקציות של האונה הקודקודית במוח ואת תפקידן בייצוג מספרי ובקנה מידה. עיקר העניין שלו, על פי העמוד שלו ב-Oxford Neuroscience, הוא בהבנת המבנים במוח והתהליכים במוח שמאפשרים תפיסה, ייצוג, למידה ושימוש במידע מספרי בפרט ומידע שקשור לגדלים ולקנה מידה בכלל. דיווח על מחקרו האחרון לשיפור יכולות באמצעות גירוי חשמלי למוח.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מדריכי "הרשת החברתית" נמצאים עם נערים ונערות במצוקה בכל מקום ובכל זמן- גם במקומות ובזמנים מפוקפקים- ומסייעים להם ליצור תחושה של ערך עצמי. אחד העקרונות התיאורטיים המנחים את הפעילות של מדריכי "הרשת החברתית" קובע שכל ילד זקוק ל"מבוגר משמעותי"- אדם שילד יכול לקבל ממנו תחושה של ערך עצמי. "יש חשיבות גדולה ליכולת של המדריך להסתובב ברחוב, לשהות בטריטוריה של הנערים וליצור אתם קשר שם.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
"הילדים בבתי הספר בארה"ב נמצאים תחת לחץ גדול מאוד. עומס הלימודים גורם לרבים מהם חרדה קשה מאד, וזה מתחיל בכיתות נמוכות - אפילו בכיתה ו'. התופעה מחמירה ככל שהילדים גדלים, וממשיכה בבית הספר התיכון.
"הלחץ גובר לקראת ימי ההרשמה לקולג'. קשה מאוד להתקבל לקולג'ים טובים, ואחוזי הדחייה גבוהים מאוד. בתי הספר מפעילים לחץ כבד על הילדים כדי שהציונים שלהם יהיו גבוהים".
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
התנהגות מרושעת מצד ילדות, שמומחים מכנים אותה "תוקפנות חברתית", קיימת מאז שהיו בעולם זנבות-סוס למשוך בהם ופתקים להעביר (העלבונות של היום מועברים בהודעות טקסט). אבל אם בעבר החבורות הסגורות והחרמות הופיעו במסיבות פיג'מות סביב כיתה ה', כיום המלחמות מקדימות ומתחילות כבר בגן ובכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי. התנהגות מרושעת בבתי ספר מחלחלת מטה ומגיעה גם לגני הילדים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
הדיון על לקויות הלמידה מעסיק את עולם החינוך והפסיכולוגיה החינוכית מזה מספר עשורים. במקביל, שכיחות המאובחנים כבעלי לקות למידה גדלה בעשורים האחרונים לאין ערוך, ומצד שני עלו עדויות חדשות לכך שמודל לקות הלמידה כפי שהוגדר בעבר אינו תקף. מודלים חדשים להגדרת לקות הלמידה נוסחו, ולקות הלמידה הפכה כללית פחות וספציפית יותר, תוך שימוש במושג SLD, הרווח בספרות בעשור האחרון, ושמשמעותו specific learning disorder. סביב הגדרות אלו ניטשות מחלוקות רבות.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
אחת הדרכים הפשוטות והאוביקטיביות לאבחון הפרעת קשב הוא בדיקת EEG שמנותחת באופן כמותי ולכן נקראת Quantitative EEG. ישנם המאמינים ש QEEG יהיה הסמן הביולוגי הזמין והנכון הבא שייכנס ל-DSM. ילדים ובוגרים עם ADHD מפגינים לרוב דפוס גלי מוח שבו קיים עודף ניכר של גלים איטיים (גלי טיתא או גלי אלפא) בחלק הקדמי (פרונטאלי) של המוח. דפוס כזה מעיד שאותו איזור עובד לאט מדי ובצורה לא יעילה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם ניהול בלוג בנושא קשיים חברתיים של מתבגרים כגון: אי-שייכות, בדידות, קושי ליזום מפגש חברתי, חוסר בטחון ביחסים בין-אישיים מקילה על הקושי הרגשי-חברתי של הכותבים, מגבירה את ההתנהגויות החברתיות שלהם, ומעלה את הדימוי-העצמי שלהם, בהשוואה לכותבי יומן אישי במחשב בנושא אותם קשיים חברתיים , ומנבדקי קבוצת ביקורת. המאמר נכתב ע"י ד"ר מירן בוניאל-נסים ופרופסור עזי ברק.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|