> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
כשהורים חשים רגשי אשמה ביחסים עם ילדיהם, לא רק שהם לא עוזרים לעצמם, הם גם פוגעים בילדים. במקום להתעסק ברגשי אשמה מוטב שניקח אחריות על מעשינו ונלמד איך לנהוג אחרת בפעם הבאה. בעיה נוספת עם רגשי אשמה היא שהם מתעסקים בעבר, בדברים שכבר התרחשו ולא ניתן לשנותם. ההתמקדות בדברים שלא ניתן לשנות מקבעת ומשחזרת את מה שהיה, במקום לאפשר למידה, הסקת מסקנות ובחירה בדרכים אחרות.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
אחים תמיד יקנאו ויריבו לפעמים. איך ניתן לצמצם את המריבות ולא להפוך אותן להתנהגות קבועה ושיגרתית? לפרופ' עמוס רולידר יש כמה עצות "עשה" ו"אל תעשה" עבורכם. חשוב שנדע כי יחסים עכורים בין אחים מתפתחים ובאים לידי ביטוי בעיקר, אך לא רק, כתוצאה מאחד הרגשות העתיקים והמוכרים הקיימים בין אנשים קרובים מאז ומעולם (עיינו ערך קיין והבל) והוא רגש הקנאה.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
לאחרונה נחקרה תרומת והשפעת המוסיקה לעוסקים בה בתחומי הפסיכולוגיה והקוגניציה. תקציר הממצאים הרבים מצביע על תכנים חוץ מוסיקליים רבים שיוצאים נשכרים מהעיסוק במוסיקה. הסקירה מביאה באופן תמציתי מחקרים על השפעת המוסיקה על התפתחות הילד והאדם. חשיפה למוסיקה יש בה סיוע לפיתוח דמיון ויצירתיות של הילדים . המוסיקה משמשת כלי להפחתת האלימות על ידי ניתוב אנרגיה פיזית לתוך תנועה וצליל.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
.JPG) |
יש משפחות שעבורן הסטטיסטיקה המספרית היבשה שמדברת על ילד אוטיסט ל-150 לידות, הפכה לעובדת חיים מוגמרת. במסגרת המחקר שנערך במרכז מפנה, אותרו שמונה סימנים מוקדמים בתינוקות שמצביעים על הפרעת קשר. אם לפחות שניים מתוכם מופיעים ברציפות בפרק זמן של שלושה שבועות, יש לבדוק הפרעת קשר. "הסימן הראשון הוא פסיביות בולטת בתינוקות: חוסר בכי וחוסר עניין בסובב באופן בולט. הסימן השני הוא פעילות יתר, כמו בכי מתמיד ללא אבחונה של סיבה רפואית".
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
עולמו של הילד רצוף התנסויות חדשות ומפגשים עם מגוון דמויות - הורים, אחים, סבים, חברים, גננות ומורים. הוא פונה אל המבוגרים כדי לקבל תמיכה, הכוונה ועידוד. איך ניענה לאתגר בצורה הטובה ביותר?
דיאלוג עם ילדים מקיף את חיי הילד מהלידה עד ההתבגרות ומציע אפשרויות מגוונות לפירוש הקשר איתו, להבנתו ולתגובה אליו.
הספר מתאר שלל מצבים הלקוחים מחיי היומיום ומהספרות. הוא מנסה לכוון את הקשב של המבוגרים לצרכים של הילד, לרצונותיו, לתהיותיו ופחדיו.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
כמעט מהרגע שהם נולדים, אנחנו רוצים שילדינו יהיו מקובלים בחברה. אנחנו נעלבים בשמם בארגז החול כשפעוט אחר חוטף להם את הכף האדומה, משדלים אותם "לשחק יפה" עם הבת של חברתנו מהצבא שהגיעה לביקור, מארגנים להם מסיבות יום-הולדת מושקעות ומבלים שעות בשיחות עם הורים אחרים, כדי שהילדים ייהנו מאינטראקציה חברתית גם בשעות אחר-הצהריים.איך בכל זאת אפשר להקנות לילדים כלים יעילים לפיתוח כישורים חברתיים?
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
 |
הם כנראה היו שם תמיד, המקובלים. אותם שניים-שלושה ילדים פופולריים שגם לנו, בנעורינו, היה נדמה שהם מעבירים את החיים בקלילות ובחן, בעוד אנחנו מתכסים פצעי בגרות. יתרה מזאת, נראה שהיום, עוד יותר מבעבר, נתפשת סוגיית המעמד החברתי של הילדים כתנאי לאושר והצלחה בחיים גם על ידי הוריהם. ביקום של הילדים - בית הספר - המקובל הוא אותו כוכב זוהר, שמגלם את הפנטסיה על איך צריך להיראות כדי להיות מאושר.
המשך... |
> ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|