> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
לפי ויניקוט, מתבגרים זקוקים למבוגר שלא יכחיש ויטשטש את ההרסנות ההתבגרותית, אלא יקבל אותה, יתמודד אתה וישרוד אותה. ההבנה לגבי הצורך בסיוע להורים להתמודד עם האתגר הגדול העומד לפתחם היא היום נחלת רבים וטובים; מאמר זה מבקש להיעזר בתובנות של ויניקוט ואחרים על מנת להפנות את תשומת הלב לתמיכה שנדרשת עבור צוות בית הספר - הסביבה שבה מבלה המתבגר חלק ניכר מזמנו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
התוצאות של המחקר,הנסקר בכתבה,מחזקות את המסקנה שהבדלים בין המינים ביכולת המילולית הם אלו שמשפיעים על ההבדלים בין המינים בחישובים האריתמטיים, ומעניקים לבנות יתרון בחישובים הללו. כלומר, ההבדלים הביולוגיים בין המינים קיימים, אבל לא בגלל יכולות קוגנטיביות הקשורות לעיבוד מספרים. אחת הסיבות האפשריות לחפיפה בין היכולות המילוליות לחישובים האריתמטיים היא ששניהם משתמשים באותן מקורות .
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
רון היה תלמיד שקדן וחרוץ, שאהב ללמוד ממש מהרגע הראשון. אמו מספרת כי הוא היה שב הביתה מבית הספר ומתיישב מיד כדי להכין את שיעורי הבית שלו, ברצון ובסבלנות רבים. אבל אי שם סביב כיתה ז' התמונה החלה להשתנות. אמו של רון הבחינה בירידה דרסטית במוטיבציה שלו ללמוד,קרן יטיב מציעה דרכי פעולה להורים ולמורים כגון לאתר הזדמנויות לעידוד תקשורת עם הילד ולא רק הטפה. יש להקשיב ולעודד.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
ברג'סטן, הודו, ישנו בית ספר יוצא מן הכלל אשר מלמדים כפריים וכפריות - רבים מהם אנאלפבתים - כיצד להיות מהנדסים סולארים, בעלי מלאכה, רופאי שיניים ורופאים עבור הכפרים שלהם. בית הספר נקרא 'מכללת היחפנים' והמייסד שלו, בנקר רוי, מסביר כיצד הוא פועל. מדובר על מסלול הכשרה מעשי ברמת הנדסאים והניסיון עם בוגרי בית הספר הייחודי הזה מוכיל כי לעתים הם עולים על עמיתיהם המהנדסים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מחקר חדש שנערך על-ידי צוות של מדענים מבית לרפואה באוניברסיטת סטנפורד (Stanford University's School of Medicine), בהנחיית פרופסור וינוד מנון (Vinod Menon), מראה שתפקוד המוח אצל ילדים צעירים בבית הספר היסודי הסובלים מחרדה ממתמטיקה שונה מאשר אצל ילדים שאינם סובלים מחרדה כזו. אצל אותם תלמידים "החשים פאניקה לגבי מתמטיקה הייתה פעילות מוגברת באזורי המוח שהיו מקושרים עם פחד.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
בבתי ספר רבים עוברים חברי הצוות החינוכי טלטלות רגשיות עזות, שאין זמן ומרחב לעבדם כיוון שהמנהל וצוותו "נבלעים" בשלל מטלות וחובות. במאמר מוצע למנהל לבחון עד כמה חשוב לו שלמוריו ולו עצמו יהיה מרחב לברר את הרגשות, הקשים מאד לעתים, שהעבודה החינוכית מעוררת בהם, ומה הוא יכול ומוכן לעשות לשם כך. במאמר מובאות דוגמאות לעבודה עם צוותי מורים שמאפשרת לתהליכים רגשייים מיטיבים להתקיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
כאשר התנסות בהווה מסתיימת בחוויה חיובית יחסית, כל האירוע כולו נתפס בזיכרון שלנו כחיובי יותר, אפילו אם לאורכו היו רגעים של חוויות פחות טובות. כלומר, אירוע חיובי שיסתיים שחוויה שלילית, ייזכר אצלנו לרוב כאירוע שלילי. מה שקובע את תפיסת החוויה הוא הזיכרון ולא התחושה הרגעית בזמן ההתרחשות. תהליך הזיכרון במוח האנושי הוא מורכב ואינו מובן במלואו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|