מקור - USA today
איסוף ועיבוד: דנה רוטמן , עורכת תוכן , פרויקט הגורם האנושי , מרילנד
"אלפא אמהות" - הוא כינוי חדש לאמהות שידן בכל: הן אלה הממוקדות בילדים, אבל לפעמים עובדות מחוץ לבית. הן גם אלה שיודעות להתמודד עם מטלות רבות בבת אחת ולחלק אותן לאנשים אחרים כשהעומס רב מדי, הן חוקרות ולומדות את האימהות שלהן ואת הצרכים שלהן- לרוב באמצעות האינטרנט. יש להן כסף להוציא ושיקול דעת כיצד לעשות זאת.
וחשוב מכל - הן המנהיגות של קבוצות ההתייחסות שלהן: חברות, מכרות, קולגות לעבודה.
האלפא אמהות הן היעד החדש של המפרסמים והיצרניים בארצות הברית. הבחירות שלהן משמעותיות - המידע אודותיהן חורג מעבר לרשימת התפוצה באימייל הפרטי שלהן או בבלוג שהן כותבות, ויש להן משמעות כלכלית אדירה. משווק שהצליח להבקיע את שוק אמהות-האלפא יכול להתחיל ולספור את המזומנים בחשבונו.
אחד המאפיינים החשובים ביותר של אמהות האלפא הם הקשרים החברתיים הסבוכים שלהן - החברויות הנוצרות בין אמהות הנפגשות אחר הצהריים או בהסעות לבית הספר מתחזקות עם השנים ואינן נוטות להתפוגג, כמו אצל בני הנוער המתבגרים. חברות מוצרי צריכה, רכב ואפילו יצרניות משחקי מחשב כמו נינטנדו רואות בשוק אמהות האלפא את שוק היעד העיקר שלהן בעתיד הקרוב.