מקור וקרדיט - American Psychological Association
איסוף ועיבוד: רחל קליין, עורכת תוכן , פרוייקט הגורם האנושי, ישראל.
הורים העוסקים במסורת הישנה של קריאת סיפורים בספרי תמונות לא רק מעודדים את ילדיהם לקריאה אלא גם מלמדים את הפעוטות על הנעשה סביבם, לפי מחקר שפורסם במהדורת נובמבר של Developmental Psychology. המחקר מראה שהאינטראקציה עם תמונות צבעוניות טבעיות עשויות לעזור להתפתחות הילד.
המחקר כלל 132 ילדים משלושה גילאים שונים (18 חודש, 24 חודש, ו 30 חודש) ובדק את השפעת הגיל על יכולת הילד ללמוד לבנות רעשן פשוט מתמונה בסיפור ילדים. המחקר קבע שילדים צעירים יכולים ללמוד פעילויות בעזרת עצמים שונים כתוצאה מאינטראקציה עם ספרי ילדים (ותמונות). חשוב לציין שדמיון הפריט בתמונה לפריט האמיתי היה מרכיב חשוב ביכולת הילד לגלם את הפעילות הנדרשת.
מחקר שני הראה תוצאות שונות כאשר ספר הקריאה כלל תמונות בשחור ולבן. יכולת הפעוטות לחזור על הפעילויות הנדרשות ירדה.
למאמר המלא - American Psychological Association
נוסח מלא של המאמר באנגלית...