במאמר נבחן הקשר בין מחוננות לבין ניסיונות התאבדות ומחשבות על מוות והתאבדות אצל ילדים. תחילה יוצגו ממצאים מן הספרות המחקרית על מושג המוות אצל ילדים ועל התאבדות אצל ילדים, על מנת לבחון האם ניתן לצפות להבדל בין ילדים מחוננים לילדים שאינם מחוננים בעניין זה. בהמשך תיסקר הספרות אודות תופעת ההתאבדות בקרב ילדים מחוננים. לבסוף, יוצגו מאפייני מחוננות שלהם פוטנציאל להוות גורמי סיכון לאובדנות באופן ישיר או עקיף, והמחייבים את תשומת לבם של הורים ומטפלים בילדים מחוננים צעירים העוסקים במחשבות על מוות.