רון היה תלמיד שקדן וחרוץ, שאהב ללמוד ממש מהרגע הראשון. אמו מספרת כי הוא היה שב הביתה מבית הספר ומתיישב מיד כדי להכין את שיעורי הבית שלו, ברצון ובסבלנות רבים. אבל אי שם סביב כיתה ז' התמונה החלה להשתנות. אמו של רון הבחינה בירידה דרסטית במוטיבציה שלו ללמוד,
הורים ומורים צריכים לאתר הזדמנויות לעידוד תקשורת עם הילד, שבמסגרתה הם יביעו את חיבתם והערכתם לילד ולמאמציו, ויתגאו בו בזמן שהוא נמצא בטווח שמיעה ולא צפון בחדרו. יש להקשיב לילד ולעודד אותו לשוחח עמנו, המבוגרים, בניגוד למצב שבו רק ההורה או המורה מדברים ומטיפים.