מה קורה ליצירתיות המופלאה של פעוטות כאשר הם גדלים ומתקרבים לגיל ההתבגרות? וכיצד ניתן לשמר את האפשרות לחוויה יצירתית בחדר הטיפול כאשר הילדים נמשכים דווקא למשחקים מובנים? מחדרה של מטפלת באמנות.
אצל ילדים בגיל הרך, עוללים עד גיל שש, אנו פוגשים עולם יצירתי קסום ועשיר: בארץ הכאילו, גרביים יכולות להיות שדים, ומטפחת כמוה כשובל שמלתה של נסיכה. קופסת קרטון מהווה בית חלומות ומקל מגולף הרי הוא שרביט קסמים. הדמיון העשיר והיצירתיות השופעת מאפשרת לילדים הקטנטנים להיכנס ולצאת מעולם משחקי ויצירתי. הכניסה לתחום הביניים, התחום המשחקי, היא טבעית לילדים, מהנה אותם ומאפשרת להם צמיחה ולימוד. כך, גם הנהייה שלהם אל עולם המוסיקה, הציור, הדרמה והתנועה היא שובת לב: אפילו הביישניים וההססניים מביניהם מוצאים לרוב את מקומם ואת קולם האישי בתחום היצירה והאמנות.
מה קורה ליצירתיות המופלאה של פעוטות כאשר הם גדלים ומתקרבים לגיל ההתבגרות? וכיצד ניתן לשמר את האפשרות לחוויה יצירתית בחדר הטיפול כאשר הילדים נמשכים דווקא למשחקים מובנים?
למאמר של אסתי זיסמן
לאן נעלמת היצירתיות? / אסתי זיסמן