יעל גרוס־אנגלנדר
ראו, שפרסם במרץ השנה את ספרו החדש "אושר בעבודה: הייה גמיש, בעל מוטיבציה ומצליח - לא משנה מה", מחזיק בתפיסה שלפיה אושר הוא כלי ניהולי עבור מנהלים וארגונים, ואושרו של עובד הוא מפתח לתפוקה טובה בעבודה, לארגון בריא יותר ובסופו של דבר - ליצירת כסף. יש קשר הדוק בין מידת האושר שהעובדים חווים לתפוקה שלהם בעבודה", אומר ראו.
קישור
פרופ' ראו ממליץ, במיוחד במצבים של לחץ ומיתון, כשהמשימות היומיומיות נראות מאיימות, לחשוב על המטרה הכוללת. לדבריו, בזמני לחץ יש נטייה לחשוב על מה שאדם עושה במונחים של מטלות, ואז נוצרת שחיקה. ראו ממליץ לחשוב על הסיבה: למה החברה עושה את זה, מה המשמעות ומה התועלת בכך, ואז קשיי היומיום הם רק מהמורה בדרך ולא הר גבוה ומטיל אימה. כאן הנהלות יכולות לפעול ולהציף את התשובות לגבי חשיבות הפעילות במונחים של סיבה ומשמעות: אדם שהוא חלק ממשימה כללית שגדולה ממנו יהיה מאושר יותר מאדם המרוכז בעצמו.